Categorieën
Pagina's
Er zijn geen producten in de winkelwagen.
Menu

Vervoer en retourzending

Verpakken:
 
Vliegerbedrijf 'de Paddestoel' maakt zo veel mogelijk gebruik van gerecycled verpakkingsmateriaal.
 
Vliegerbedrijf 'de Paddestoel' brengt geen verpakkings- of handlingskosten in rekening.
 
Bij bestellingen van meerdere producten worden deze als één (1) zending toegestuurd, waarbij de levertijd van het product met de langste levertijd als uitgangspunt dient.
 
Kijk ook even naar de Algemene Voorwaarden.
 
 
Verzenden:
 
Voor het verzenden van pakketten maakt Vliegerbedrijf 'de Paddestoel' gebruik van GLS/Pakket Dienst. Dit bedrijf heeft een uitgebreide ervaring op het gebied van pakketafhandeling.
 
Pakketten worden verzonden nadat de betaling ontvangen is.  Hiervan krijg je een bericht met daarbij de verzenddatum. 
 
Voorlopig worden alleen pakketten binnen Nederland, België, Duitsland, Denemarken en Frankrijk verzonden. Wil je een pakket buiten dit gebied laten bezorgen, neem dan eerst contact op met de winkel voor verdere afspraken.
 
Pakketten worden op werkdagen overdag aangeboden. Kies dus een bezorgadres waar daadwerkelijk iemand aanwezig is (dat kan ook het adres van je werk of een familielid zijn).
 
Het systeem gaat er automatisch van uit dat een pakket met de GLS/Pakket Dienst wordt verzonden en berekent de verzendkosten aan de hand van gewicht en afmetingen. Het kan zijn dat een pakketje ook als brievenbuspost (TNT) kan worden verzonden, zodat van verzending met de GLS/Pakket Dienst kan worden afgeweken. Vliegerbedrijf 'de Paddestoel' bepaalt of het geoorloofd is een zending als brievenbuspost te versturen. Dit kan alleen wanneer de klant kiest voor vooruitbetaling. Het wisselgeld wordt in het pakket meegestuurd en de klant krijgt hiervan bericht op de dag van verzending. De klant krijgt het pakketje binnen twee dagen in de brievenbus en hoeft er niet voor thuis te blijven.
 
Kijk ook even naar de Algemene Voorwaarden.
 
 
Ontvangen:
 
Het pakket wordt overdag twee keer aangeboden, op de volgende manier:
 
1
Het pakket wordt de eerste keer aangeboden. Wanneer je niet thuis bent, wordt een kaart in je brievenbus achtergelaten. Je kunt op twee manieren contact opnemen met de GLS, om een afspraak te maken voor bezorging op een moment dat het jou schikt. Dit kan telefonisch of via een speciale site. Je hebt vijf dagen de tijd om die afspraak te maken. Hou het pakketnummer, dat je van Vliegerbedrijf 'de Paddestoel' hebt ontvangen, bij de hand.
De GLS is op dit moment bezig met het opzetten van pakketshops in het hele land. Als er een pakketshop in jouw buurt is, wordt het pakket daar afgeleverd en hoef je dus niet meer te bellen voor een nieuwe afspraak. Neem een legitimatiebewijs mee als je het pakket gaat afhalen.
 
2
Nadat je een afspraak gemaakt hebt, wordt het pakket een tweede keer aangeboden. Ben je de tweede keer weer niet aanwezig, dan krijg je een kaartje in je brievenbus. Hierop staat een adres in jouw buurt, waar het pakket vijf dagen voor je klaarligt. Neem een legitimatiebewijs mee.
 
3
Heb je het pakket na vijf dagen nog niet afgehaald, dan gaat het terug naar Vliegerbedrijf 'de Paddestoel'.
 
4
Je zult opnieuw voor de verzendkosten moeten betalen als je het pakket opnieuw wilt laten toesturen.
 
5
Wanneer je een (onbeschadigd) pakket weigert of niet afhaalt, zijn de kosten voor verzending voor jouw rekening. Je krijgt dus alleen het bedrag van de bestelde producten gecrediteerd.
Wanneer het om een rembourszending gaat, ontvang je een aparte factuur voor de verzendkosten, verhoogd met € 5,00 administratiekosten.
 
 
Verzendkosten:
 
Er zijn drie mogelijkheden van betalen. Je kunt bij je bestelling aangeven op welke manier je je pakket wenst te betalen:
 
-1-
Vooraf betalen. Het pakket wordt verstuurd als je betaling bij Vliegerbedrijf 'de Paddestoel' ontvangen is. Je krijgt hiervan bericht via email. Het pakket wordt simpelweg afgegeven, maar je moet wel tekenen voor ontvangst.
 
-2-
Rembourszending. Bij aflevering moet eerst het hele factuurbedrag bij de bezorger worden afgerekend. Dit is alleen mogelijk binnen Nederland en je mag de verpakking niet eerst openen. Er is een toeslag voor Remboursbezorging (beginnend bij € 9,95 en oplopend per  € 150,- factuurbedrag. Er kunnen geen bedragen hoger dan € 2.275,00 bij de bezorger worden afgerekend).
Let op:
Rembourskosten zijn de kosten die je als klant betaalt aan de bezorgdienst, uitsluitend voor de kosten van het in ontvangst nemen van de contante betaling. Het zijn dus geen verzendkosten.
 
-3-
Afrekenen in de winkel. Wanneer je ervoor kiest het pakket in de winkel af te halen, kun je ter plaatse contant of per pin afrekenen. 
 
Vliegerbedrijf 'de Paddestoel' brengt de extra toeslag voor bezorging op de Waddeneilanden niet in rekening, wanneer het een vast (eiland-)adres betreft.
 
Bij bestellingen van vliegers van  € 125,- of meer zijn de verzendkosten voor pakketten tot 3 kg. voor rekening van Vliegerbedrijf 'de Paddestoel'. (Let op: geldt niet voor de Rembourskosten). Bij artikelen langer dan 120 cm geldt een ondergrens van  € 200,-.
Bij pakketten met zwaardere producten zoals knikkers, buggy’s en boards worden altijd verzendkosten berekend.
Wanneer een bestelling zwaarder is dan 30 kilo (inclusief verpakking) wordt deze verpakt in twee of meer dozen.
 
Bij bestellingen worden de verzendkosten van tevoren berekend. Dit is nog voor de bestelling bevestigd wordt, zichtbaar op de orderbevestiging.
 
Bij verzendingen naar het buitenland worden bij besteding vanaf  € 250,- en meer, geen verzendkosten in rekening gebracht. Dit is per land verschillend, voor een standaard pakket. Dit is nog voor de bestelling bevestigd wordt, zichtbaar in je winkelwagen.
 
Voor pakketten die buiten de maten 120 x 60 x 60 cm. vallen, wordt een extra bedrag van  € 2,25   in rekening gebracht. Deze standaard toeslag brengt de vervoerder aan Vliegerbedrijf 'de Paddestoel' in rekening.
Voor pakketten naar Frankrijk, Italië, Luxemburg, Oostenrijk en Spanje geldt een maximaal formaat van 100 x 50 x 50 cm.
 
De verzendkosten, toeslagen en rembourskosten worden op de Site en op de Factuur duidelijk en inclusief B.T.W. aangegeven.
Voor kleine bestellingen zal daar waar het kan, gebruik worden gemaakt van brievenbus pakketten. Hiervoor staat een vast verzendbedrag ongeacht de waarde en/of het gewicht van het pakket.
Kijk ook even naar de Algemene Voorwaarden.
 
 
Beschadigde pakketten:
 
Accepteer geen beschadigde pakketten, maar geef die meteen retour aan de bezorger. Een beschadigd pakket wordt kosteloos retour gezonden aan Vliegerbedrijf 'de Paddestoel'. Wij zorgen dan zo snel mogelijk voor een nieuwe zending.
Kijk ook even naar de Algemene Voorwaarden.
 
 
Retour zenden:
 
Retourzendingen, om welke reden dan ook, zijn altijd voor rekening van de Klant. Neem voor u een product retour stuurt, altijd contact op met de winkel. Onze medewerkers zullen u dan verdere instructies geven.
 
Kijk ook even naar de Algemene Voorwaarden.
 

 
 
 

Klantenservice